Blog

Een gezond eetpatroon: tips!

Met de volgende tips is het gemakkelijker gezond te eten. 1) Creëer een gezonde omgevingIedere dag sta je voor veel keuzes, zo ook met je voeding. Creëer daarom een zo gezond mogelijke omgeving: koop vooral voedzame producten zodat je thuis minder wordt verleid tot snoepen of snacken. 2) Maak gezonde voeding aantrekkelijkHet oog wil ook wat: hoe aantrekkelijker je maaltijd eruitziet, hoe meer je geniet. Leg wat stukjes appel op

Bloedwaarden

Gewichtsverlies nastreven is voor veel mensen een doel op zich omdat het meetbaar is. Het getal op de weegschaal neemt af, de middelomtrek slinkt, de verhouding tussen gewicht en lengte (weight-to-height-ratio) daalt en je broek zit minder strak. Duidelijk voor zover het gaat over de buitenkant van je lichaam.Gewichtsverlies en andere snelle maatstaven geven minder precies aan hoe het vanbinnen met je lichaamssamenstelling, organen en bloedwaarden gesteld is. Ze geven

Help, ik weeg te veel

Overgewicht brengt gezondheidsrisico’s met zich mee die jou zowel op lichamelijk als psychologisch en sociaal vlak kunnen schaden. Grofweg bestaan er twee richtingen bij het zoeken naar een oplossing.1. Een eerste weg beoogt zo snel mogelijk gewichtsverlies. Helaas… Op korte termijn kan er dan wel gewichtsverlies en tevredenheid zijn, op langere termijn geldt het omgekeerde. Minstens 80% van de lijners kunnen het verloren gewicht niet houden en bij minstens 2/3e

Goede voornemens

Velen onder ons maken aan het begin van een nieuw jaar goede voornemens. Een klassieker is afvallen. Laat je echter niet misleiden door reclame boodschappen over wondermiddeltjes die de kilo’s snel laten verdwijnen. Ze werken veelal op korte termijn!!Hoe dan wel verantwoord afvallen? Bij deze een pleidooi voor onze beroepsgroep: Professionele bachelors in de voedings-en dieetkunde (diëtisten), zijn opgeleid om op een verantwoorde manier mensen te begeleiden in hun gevecht

Croque met geitenkaas en peer

Iedereen heeft het wel al eens hé. Geen tijd vanavond om te koken en waarschijnlijk ook geen zin in een gewone boterham. Daar kan je op een snelle manier verandering in brengen. Warm, gezond en het vraagt weinig tijd. Bij deze croque hebben we sneetjes harde geitenkaas gekozen, maar het kan ook met een zachte smeerbare geiten- of schapenkaas. De peer zorgt dan weer voor een lichte zoete toets zonder

Sudderpannetje van kippendijen

Bij dit recept is er gekozen voor kippendijen. Misschien een minder gekend stukje kip, het is ook iets harder dan de filet. Daarom zijn ze verwerkt in een suddergerecht zodat de dijen lekker zacht worden. Je kan de kippendijen combineren met groenten naar keuze. Wij kozen voor paprika in verschillende kleuren. Lekker met volkoren pasta of bruine rijst. Nodig: (4 personen) 1 grote ui 1 gele, oranje en rode paprika

Groentesoep met restjes van groenten

Misschien heb jij – net zoals ik – na de feestdagen restjes van bereide groenten. Die kan je prima verwerken in een soep. Maak eerst een gemixte basissoep, snijd de restjes groenten klein en voeg ze bij de gemixte basissoep. Zo voorkom je dat je eten moet weggooien en start je het nieuwe jaar met een lekkere groentesoep. Nodig: (4 personen) 1 groene courgette 1 dunne prei 1 ui Enkele

Feestelijk genieten

Feestelijk genieten

Snoepgoed van de Sint

Is de Sint bij jou langs geweest? Bij ons ook. Vind je het moeilijk om voor jezelf keuzes te maken? Neem voorgaand artikel rond honger en ‘genots’voeding als basis. Iedereen, ja iedereen, mag genieten van lekkers van de Sint. Wat jij kiest moet voor jou echt genieten zijn. Kies jij op basis van energie (kcal = afbeelding), dan is dat geen goede keuze. Je verlangen naar datgene wat jou het

Feestmenu: feestelijk verloren brood

Bij verloren brood denken we vast meer aan een broodmaaltijd dan aan een nagerecht op een feest. Toch kan je een stukje verloren brood omtoveren tot een fijn, lekker en mooi nagerecht. En door het af te werken met kerstversiering past het helemaal in de sfeer van je kerstfeest. Nodig: (12 personen) 6 dikke sneetjes briochebrood (vraag het bij de bakker ongesneden en snijd het thuis in dikke pakken) 2

Ontvang je graag onze maandelijkse recepten en tips?

Zoek naar recepten en weetjes

Lees verder...

© 2023 Di-Eet.be .